home / Nieuws / vragen & antwoorden ‘floriday 100% digitaal’

Vragen & antwoorden ‘Floriday 100% digitaal’

Gepubliceerd door CODEMA, 9 november 2020

We merken dat er veel vragen zijn rondom de koppeling tussen SDF Profice en Floriday. Hieronder leest u de meest gestelde vragen met bijbehorende antwoorden. Komt u er niet uit of staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met helpdesk@sdf.nl of bel +31 10 521 27 55.

1. Welke voorbereiding kan ik vast doen voor het bezoek van de consultant?

Als de artikelcode module al aanwezig is in het pakket, kun je de artikelcodes volledig invullen met alle gegevens die voor Floriday verplicht zijn.

Denk dan aan de volgende gegevens:

  • Artikelcode + teelt VBN code (deze 2 maken samen een product op Floriday).
  • Alle verplichte S-kenmerken.
  • Beladingsschema om aan te geven wat de aantallen zijn van een compleet gevulde kar.
  • Er dient minimaal 1 foto gekoppeld te zijn aan de artikelcode.
  • Factuurbenaming, dit wordt de productomschrijving die getoond wordt op Floriday.

 

2. Wat is het verschil tussen de Floriday orderkoppeling en de Floriday aanbodmodule in SDF?

De Floriday orderkoppeling wordt gebruikt voor het opsturen van Artikelcodes naar Floriday (vullen van de catalogus) en het ophalen en verwerken van de orders die geplaatst worden door kopers. De beschikbaarheid vul je dan in via de schermen van Floriday.

Met de Floriday aanbod module, ga je ook de beschikbaarheid, prijzen en klanten koppelen aan de Artikelcode in SDF en dan kun je zonder de schermen van Floriday werken vanuit SDF. Daarbij is het aanbod dus centraal beheerd vanuit het SDF pakket.

 

3. Hoe voer ik klokorders in vanaf 1 januari?

Voorlopig mogen de klok orders nog op de oude manier gemaakt worden. Dus order invoeren in SDF en de brief printen op dezelfde manier als u al gewend was. Waarschijnlijk vindt halverwege 2020 de overgang plaats naar klokaanbod via de Floriday API. Als u hiervoor een update nodig heeft, nemen wij contact met u op.

 

4. Hoe krijg ik het beheer over van FloraXchange naar Floriday?

Bel FloraXchange en vraag of ze het beheer naar Floriday overzetten.

 

5. En orders? Hoe komen die binnen?

Daar komt nog een update voor van SDF Profice, zodra het beschikbaar is om uit te leveren. We hebben op dit moment een lijst van bedrijven die bij ons de Floriday modules hebben besteld. Wij werken deze lijst af met onze consultants. Zij nemen contact met u op om de module(s) te plaatsen. Prioritering vindt plaats op volgord wanneer onze klanten de order hebben geplaatst, en op basis van klanten die FloraHolland ons aangeeft als voorkeur.

 

6. Kan ik ook namens meerdere kwekers aanbieden?

Ja, je kunt meerdere Floriday accounts in SDF Profice toepassen en die aan artikelen koppelen. Per artikel kun je 1 Floriday account koppelen.

 

7. Is het mogelijk om verschillende mixen voor 1 artikelcode aan te bieden?

Nee, er kan per artikelcode 1 vastgestelde mix worden ingesteld.

 

8. Kan ik ook een beladingsschema zonder primaire regel opsturen?

Ja, dan wordt de bovenste regel automatisch als de primaire regel gezien.

Plaattechniek

Download

Case: Genesis Premium Herbs

Laatste nieuws

Gipmans Planten neemt omvangrijke ozonontsmetter in bedrijf

Lees meer
Software als basisvoorwaarde voor goede bedrijfsvoering

Lees meer
Vragen & antwoorden ‘Floriday 100% digitaal’

Lees meer
Nieuws pagina

Komende evenementen

Ontmoet ons bij de ExpoSe in Karlsruhe, Duitsland op 20 & 21 November!

Lees meer
Ontmoet ons bij de Trade Fair Aalsmeer!

Lees meer
We hopen u te ontmoeten bij de Canadian Greenhouse Conference!

Lees meer
Evenementen pagina

Codema on Twitter

Volg ons op Twitter

Meld u aan voor de nieuwsbrief

Meer weten over Codema? Meld u aan voor de nieuwsbrief.

    Thank you for your Interest
    You can download the whitepaper via the button below.